Angel'in Heavy Syrup - Vol 3 (1995)



Muzyka Angel'in Heavy Syrup może zostać opisana jako specyficzna mieszanka prychodelicznego rocka i popu, często porównywana do stylu 'Krautrock', popularnego w Niemczech w latach siedemdziesiątych; w wokalach natomiast pobrzmiewa inspiracja tradycyjną muzyką japońską. Producent Hiroshige Jojo, znany z tworzenia muzyki określanej jako 'gitarowy noise-terror', dał im w swojej wytwórni Alchemy Records dużą swobodę działania, dzięki czemu AiHS mogły stworzyć własny nowatorski styl, odcinając się tym samym od swoich muzycznych mentorów. Ich medytacyjno-progresywny rock niektórzy krytycy określali jako tak zwiewny i wzniosły, że mógłby się 'zmieszać z eterem'. (jame-world.com)

Mineko Itakura - bass, vocal
Mandrake Yoko - drums
Nine Nakao - guitar, vocal



Angel'In Heavy Syrup is a three-girl rock band formed in Osaka, Japan, in 1990. This is their fourth release - as you can guess from the title - and marks their return after a gap of nearly five years. Mineko's sweet-voiced and distinctively Japanese vocals are married with a rock sound which is warm and familiar, and not at all consistent with Monotremata's declared devotion to "dissonant soundscapes". For the benefit of those for whom English is a second language, I am also bemused by the apostrophe in the title.



A shimmeringly lovely piece of Japanese neo-psychedelia, the third album by the all-female quartet Angel'in Heavy Syrup is as delicate and insubstantial as music can get before it tips over into formless ambient waves of sound. Although these lengthy pieces have extended instrumental passages, all of the music sounds composed in a traditional sense. There's little if any improvisation here. The 11-minute opening track, "Breath of Life," is like classic Can in its organic-feeling ebb and flow, before it finally explodes into an almost Hendrix-like solo by lead guitarist Mine Nakao toward the end. That outburst and the swirling, wah-wah-enhanced "Bokudake-ga" are about as heavy as this album gets, but even the latter song has a lightness of feel that makes it skip and twirl where other bands would simply lumber. The rest of the album is considerably more fragile-sounding, with bassist Mineko Itakura's wispy vocals floating over an ether of guitar noise and gentle percussion, like My Bloody Valentine playing in a room next door to a sleeping infant. Even "Water Mind," which features drummer Tomoko Takahara doubling on fusiony flute and works up a supple groove akin to some of Gong's jazzier moments, remains sweetly graceful. The American edition of Angel'in Heavy Syrup III includes an eight-minute bonus track, "Introduction I: Naked Sky High," taken from the previous Japan-only release Angel'in Heavy Syrup II. ~ Stewart Mason, All Music Guide

link in comments

4 komentarze:

  1. yo! stary, mozesz mi mejla wyslac albo wpasc na bloga i go zostawic? musze sie o cos zapytac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy25/10/11

    dobry zespół

    zwykłam lubić Agitation Free i uważać ich za bardzo fajne połączenie jazzu z rockiem, ale od kiedy usłyszałam dziewczyny z Angel'in Heavy Syrup nie mam zamiaru słuchać niczego innego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie, że lubisz taką muzykę. Dziękujemy Ci.

    OdpowiedzUsuń

    Serpent.pl