Horny Trees - Branches of Dirty Delight (2009)


Horny Trees to powstała w 2007 roku grupa muzyczna, w której skład wchodzą Hubert Zemler, Paweł Szamburski oraz Maciej Trifonidis Bielawski. To trzy niezwykłe osobowości artystyczne, których celem jest stworzenie wspólnego, wyrazistego języka muzycznej wypowiedzi. Jako instrumentaliści mają różne doświadczenia i korzenie artystycznego rozwoju od wykształcenia klasycznego, akademickiego przez jazzowe aż po samorodne i autodydaktyczne. Horny Trees w swej muzyce posługują się głównie intuitywną improwizacją, której podłoże zabarwione jest wieloma odniesieniami do tradycyjnej muzyki etnicznej, kameralistyki oraz eksperymentu elektroakustycznego. Liczne doświadczenia członków zespołu na wielu płaszczyznach sztuki współczesnej - filmu, teatru, kina niemego, performance'u - pozwalają im na niezwykle ciekawą podróż w głąb muzycznej świadomości. Wyobraźnia, wrażliwość na dźwięk, a także wspólna zabawa i przyjaźń pozwalają zespołowi osiągnąć ekstatyczny wręcz poziom muzycznej kreacji.

Hubert Zemler - Gra na perkusji oraz perkusjonaliach. Absolwent Akademii Muzycznej im. Chopina w Warszawie. Współpracował z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Akaemii Muzycznej, orkiestrą Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową. Jest laureatem Jazz Juniors 2000. Współpracował miedzy innymi Wojciechem Staroniewiczem, norweskim pianistą Helge Lienem, Big Bandem Zbigniewa Namysłowskiego, Janem Smoczyńskim, Adamem Pierończykiem, Marcinem Olakiem, Dominikiem Bukowskim, Bronisawem Szałańskim, Radosławem Nowickim, Wojtkiem Polcynem, Jackiem Namysłowskim. Jest członkiem międzynarodowej orkiestry salsowej Reia Ceballo - Calle Sol, współpracuje z Ritmodelia, Cinq G, formacją Blast Muzungu. Aktualnie współtworzy grupę Horny Trees.

Maciej Trifonidis Bielawski - Gra na ośmiostrunowej gitarze basowej oraz instrumentach dętych. W swojej muzyce łącząc brzmienia akustyczne z elektroniką, oscylując między improwizacją, a precyzyjnym zapisem utworów wymyka się rutynie i stagnacji. Kieruje się intuicją i emocjami, odkrywa nowe lądy muzyczne, dzięki czemu uzyskuje prawdziwy obraz muzyki jaką w sobie nosi. Grał i współpracował z: Trapezfik, Słoma i Bębnoluby, Batyskaf, Marek Biliński, Mamadu Diouf, Anna Patynek, Beckaye Aw, K.a.s.a, Drums NRG, Muzykoterapia, Mafrik, Makossa, Kerd. Aktualnie tworzy w Tricphonix, Trifonidis oraz w Horny Trees.

Paweł Szamburski - Gra na klarnecie oraz klarnecie basowym. Studiował na wydziale Antropologii Kultury, a także Muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim. Współtworzy niezależną wytwórnię płytową oraz Stowarzyszenie Kulturalne Lado Abc. Jest założycielem i liderem zespołu Meritum Udziela się w wielu projektach muzycznych: Tupika, Cukunft, o.Grandier, Sztetlach, SzaZa oraz Horny Trees. Tworzy solowy projekt "Repeat One" na klarnet amplifikowany oraz prowadzi autorski cykl imprez z muzyką improwizowaną "Djazzpora". Grał lub współpracował z takimi artystami jak: Raphael Rogiński, Tomasz Duda, Patryk Zakrocki, Macio Moretti, Tomasz Stańko, Mikołaj Trzaska, Noel Akchote, Pavel Fajt, Bartosz Weber, Kuba Kossak, Sebastian Wypych, Michał Górczyński, Hubert Zemler, Roman Ślefarski, Maciej Bielawski, Josquen Roset, Norbullo, Dj Lenar, Dj Dfc, Dj Olive i wielu innych. (kilogram)


This record made a great impact on me and I would like to recommend it wholeheartedly: it's original, avantgarde but simultaneously accessible and easy-to-listen. How is it possible? Perhaps a reason is that this trio unites talents of t(h)ree players of very different jazz background who nonetheless managed to harmonize their styles and produce common and very interesting sound.

Hubert Zelmer (drums) has graduated from legendary Warsaw Music Academy and since then played in both classical and jazz music projects. Although young he excelled in many mainstream jazz recordings like in projects with Wojtek Staroniewicz, Zbigniew Namysłowski or Adam Pierończyk. Paweł Szamburski (clarinet) on other hand is one of the leaders of Polish avantgarde scene and member of such fantastic bands as Tupika, Cukunft or SzaZa cooperating with such important artists as Raphael Rogiński, Tomasz Duda or Mikołaj Trzaska. As for Maciej Trifonidis Bielawski (bass guitar and wind instruments) I believe he is self-taught but his ambition and talent are exceptional. He saturates music with pure madness showing that people who come from world outside of musical schools have a lot to offer to jazz. 

Speaking shortly, it is great that these young but very talented lads decided to work together disregarding all differences in their careers and music genres they played so far. The result is magnificent indeed! As with all the best contemporary jazz it is eclectic music uniting such different influences as free improv, klezmer, chamber, rock, electro-accoustic and even rave or trance. But in the end instead of chaos we got coherent and original music showing how attractive (if executed so well as here) may be such a synthetic attitude (polish-jazz)

1 komentarz:

    Serpent.pl