Kiedy pochodząca z angielskiego Blackpool formacja Section 25 zadebiutowała w 1977 roku, z miejsca zyskała niemalże status zespołu kultowego. Ich zanurzona w post-punkowej rebelii twórczość była określana jako coś niezwykłego, posiadającego surową i wręcz mistyczną siłę oddziaływania na umysły słuchaczy. Punkowa agresja, dopełniona pierwiastkiem oryginalności i niepokoju, sprawiła, że Section 25 stał się jednym z ulubionych zespołów samego Iana Curtisa z Joy Division, który zresztą wyprodukował ich debiutanckiego singla. Ich utwory, będące mariażem elektroniki, najbardziej surowej odmiany post-punka i kosmicznej psychodelii, zdecydowanie wybijały się w post-punkowego paradygmatu, ciążąc w stronę eksperymentu i zaskakujących muzycznych poszukiwań. Nagrywając dla wpływowej wytwórni Factory stali się czołowym przedstawicielem jej bardziej awangardowego skrzydła. Muzyka grupy zawsze była niezwykle ekspresyjna i hipnotyzująca i o dekadę wyprzedziła masywne bity i ambient, który spopularyzował się w latach 90-tych XX wieku. Cechujące twórczość formacji hipnotyczne linie basowe, niemal kłujące uszy słuchacza motoryczne bębny oraz skorodowane melodie i sprzężenia sprawiły, że brzmienie zespołu zostało uznane za wyjątkowo unikalne, nawet jak na ówczesną bogatą brytyjską scenę. Mimo zawieszenia działalności w latach 80-tych, grupa powróciła na sceny muzyczne ze swoją odświeżoną, nastawioną przede wszystkim na żywiołową elektronikę wersją. (industrialart)
Section 25 were formed in Blackpool, Lancashire, United Kingdom in November 1977. Initially they were a duo, consisting of brothers Larry Cassidy (bass, vocals) and Vincent Cassidy (drums). In June 1978 they made their live debut, and in November were joined by guitarist Paul Wiggin.
Their debut 7”, Girls Don’t Count, was released in 1980 on Factory Records, produced by Rob Gretton and Ian Curtis of Joy Division. All Section 25 releases would be released through Factory Records. Their debut LP, Always Now, was released in 1981 and produced by Martin Hannett.
The three-piece group played many gigs in Britain and Northern Europe between 1979 and 1981, both as a headline act and with other Factory Records artists, such as Joy Division, A Certain Ratio, The Durutti Column, Crispy Ambulance and New Order. The group also released a self-produced second album, The Key of Dreams. However the original line-up split in 1982 when Paul Wiggin declined to fly to the United States for their first North American tour.
Joined by percussionist Lee Shallcross, Section 25 gradually evolved a more electronic-dance direction, a process which culminated in the album From The Hip and single Looking From a Hilltop, both released in 1984 and produced by Bernard Sumner of New Order. This new version of the band also featured Angela Flowers (vocals, keyboards) and Jenny Ross (vocals, keyboards). This line-up completed a second tour of North America in 1985. (last)
;-) ;-)
OdpowiedzUsuń