T.I.M.E - Smooth Ball (1969)



T.I.M.E (Trust In Man Everywhere) to amerykańska grupa powstała w San Diego, ale dosyć szybko muzycy przenieśli się do Los Angeles. Po różnych wczesnych perypetiach zespół podpisał kontrakt z wytwórnią Liberty. Dla niej zrealizował swój debiutancki album, który był mieszaniną psychedelii, bluesa i popu. Muzycy nie byli zbytnio z niej zadowoleni. Druga płyta "Smooth Ball" była już o wiele dojrzalsza. Muzyka była bardziej rozwinięta stylistycznie i brzmieniowo. Ten album przyniósł grupie spore uznanie i wszystko było na najlepszej drodze do kariery, ale nieoczekiwanie grupa rozwiązała się spowodowany wypadkiem jednego z muzyków.

Larry Byrom - guitar (póżniej Steppenwolf)
William Richardson - guitar
Nick St. Nicholas - bass (póżniej Steppenwolf)
Steve Rump - drums
Richard Tepp - bass
Pat Couchois - drums

T.I.M.E. (Trust In Men Everywhere) were a 60s band from Los Angeles that combined pop, blues, and psychedelia. This is a CD release that includes their self-titled debut and it's follow-up, Smooth Ball. Originally known as The Hardtimes, T.I.M.E. featured future Steppenwolf guitarist Larry Byrom as well as bassist Nick St. Nicholas on Time. Recorded in 1968, T.I.M.E.'s self-titled album is a more poppy record than Smooth Ball. Although there are many psychedelic elements like fuzz guitar and mild acid leads, Time is more pop than psychedelia. With Smooth Ball, T.I.M.E. became more ambitious with longer songs, less straightforward pop, and an overall heavier sound. Lead guitar plays a much larger role with frequent acid lead guitar by William Richardson and Larry Byrom prominently mixed. New bassist Richard Tepp also adds to the heavier sound of Smooth Ball. The connection to Steppenwolf becomes more apparent on this record as well, with occasional "Magic Carpet Ride"-esque organ. Despite remaining relatively unknown, both T.I.M.E. albums have their own brand of the late 60s West Coast sound.

links in comments

1 komentarz:

    Serpent.pl