Emiter to pseudonim artystyczny Marcina Dymitera, muzyka i improwizatora. Jego muzyczna droga prowadziła od prekursorskiego zespołu polskiego noise'u gitarowego - Ewy Braun, przez dziesiątki innych zespołów i projektów (min. Mapa, Mordy, Voice Electronic Duo...).
»Płyta "microsillon" powstawała w ciągu dość długiego czasu. Jest zapisem fascynacji akustycznym brzmieniem i elektroniką. To, co nie dawało mi spokoju to myśl, aby połączyć, scalić brzmieniowo te sfery tak, aby stały się wspólnym brzmieniem. Na płycie są prace fieldrecordingowe, współpraca akustycznych instrumentów i elektronikii. Ważnym elementem muzyki jest gitara. Ona stanowi sonorystyczne źródło, buduje coś na kształt pomostu brzmieniowego. Motto płyty koresponduje z poszukiwaniami i studiowaniem brzmienia. Fenomen dźwięku przyrody, przestrzeni akustycznej, żywiołów aż w końcu samej muzyki jako języka. Ważnym aspektem pracy nad płytą jest akustyczna przestrzeń - płyta powstawała w różnych miejscach , budynkach - także w historycznych przestrzeniach Gdańska. Tu i teraz jako wyraz muzycznego języka. Na płycie wystąpili muzycy: Tomasz Chołoniewski, Wojciech Jachna, Tomasz Gadomski« - mówi o płycie Marcin Dymiter.
Emiter porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej. To projekt oparty na elektroakustycznych i elektronicznych improwizacjach. Eksperymentuje z brzmieniem, przetwarzaniem dźwięków towarzyszących naszemu życiu, poszukuje nowego pola dźwiękowego dla gitary elektrycznej. Emiter używa i łączy różne jakości – lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Współpracuje z artystami wizualnymi i tancerzami. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe...(gusstaff)
***
Musician, improviser. Emiter moves within electronics, and improvised music. He experiments with sound, transforming sound present in our life. He uses and combines different qualities – lo-fi/hi-fi or sounds commonly seen as interference. He creates sound installations, radio plays, soundtracks for films, performances and public spaces. He plays for dumb films. He conducts audio trainings and promotes field recording. He works with visual artists and dancers, such as: Anna Baumgart, Joanna Rajkowska, Anna Witkowska, Ludomir Franczak, Risa Takita, Jacek Krawczyk, poet Marcin Swietlicki and writer Daniel Odija, with whom he creates literary-musical form North Lines and "Listen with your ear" project – a cycle of live radio plays. He plays in such projects as: niski szum, emiter_franczak audio video performance, voice electronic duo.
He is a music producer. He created and manages – together with Ludomir Franczak – mikro_makro festival. He took part in trainings organized in Poland and abroad conducted by: Le Quan Ninh, Andrew Sharpley, John Butcher, Robin Minarda. He is a holder of Berlin Art Univeristy scholarship, a finalist of Netmage International Multimedia Festival in Bologne. He is a holder of scholarships granted by Marshal of the Pomorskie Region and the Minister of Culture and National Heritage. He is a member of Polish Association of Electroacoustic Music.
He has been creating music since ewa braun band was formed in 1990. Before that, from the middle of 1980s, he had formed first bands. He cooperated with such bands as: MORDY, gamadisco, Chlupot mózgu, Ludzie and worked on emiter.arszyn project. Together with Paul Wirkus he formed a Gdansk-Cologne duet MAPA, whose “Fudo” album was well received in Europe. He is one of the few Polish musicians, whose creative activity was described by British magazine “The Wire” – one of the most influential in Europe. Emiter’s recordings were published in a compilation for “The Wire”. He is connected with Polish electronic, experimental and improvised music scene. (emiter)
. .
OdpowiedzUsuń