Hubert Zemler (ur. w 1980 w Warszawie) perkusista. Aktywny uczestnik warszawskiej sceny muzyki niezależnej. Ceniony sideman. Naukę muzyki rozpoczął w 1987 roku w Państwowej Szkole Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Warszawie. Pierwszym jego instrumentem był fortepian, lecz po trzech latach nauki zmienił przedmiot główny na perkusję. Początkowo zgłębiał tajniki muzyki klasycznej, by pod koniec lat dziewięćdziesiątych zainteresować się jazzem. W roku 1999 rozpoczął studia w klasie perkusji w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W tym okresie jego zainteresowania muzyczne obejmowały jazz, muzykę współczesną i improwizację. Z tego okresu pochodzą nagrania zespołu TRIA, do którego należeli również saksofonista Bronisław Szałanski i perkusista Roman Slefarski, i który nawiązywał do amerykańskiej awangardy jazzowej lat sześćdziesiątych. W latach 2002-2003 Zemler wraz z bratem – gitarzysta? Konradem Zemlerem, saksofonista? Radosławem Nowickim i kontrabasista? Wojciechem Pulcynem odbył trasę koncertową po krajach Bliskiego Wschodu (Syria, Jordania, Egipt, Liban) promującą muzykę. Krzysztofa Komedy. Przez następne lata współpracował z muzykami pochodzącymi z bardzo wielu, czasem odległych, muzycznych światów. Od orkiestr symfonicznych (Sinfonia Varsovia, Opera Narodowa) przez jazz (Zbigniew Namysłowski, Wojciech Staroniewicz), world music (Rei Ceballo & Calle Sol, Ritmodelia), rock i blues (Incarnations, Neurasja), ambitny pop w zespole Natu, po muzykę współczesną (Tadeusz Wielecki, Zdzisław Piernik, Arturas Bumsteinas) i improwizowaną (Horny Trees, Kapacitron). Zdobycie brązowego medalu na międzynarodowych igrzyskach delfickich w Korei Południowej w 2009 roku, natchnęło go do grania solowych koncertów improwizowanych na perkusji. Koncert Huberta Zemlera z warszawskiego klubu „Chłodna 25” został zarejestrowany i w grudniu 2011 roku wydany nakładem oficyny wydawniczej Lado ABC jako album „Moped”. (thecontexts)
To drugi solowy album Huberta Zemlera, który w przeciwieństwie do w pełni improwizowanego, koncertowego albumu „Moped”, wypełniony jest utworami w znacznie większym stopniu skomponowanymi. Na płycie znajdziemy również dwa utwory zainspirowane muzyką elektroniczną, a konkretnie twórczością ansamblu Suaves Figures ( Piotr Kurek i Sylvia Monnier).
W tych utworach, Hubert Zemler dokonał transkrypcji brzmień generowanych elektronicznie na instrumenty akustyczne, a w warstwie wykonawczej wsparł go tu na wibrafonie wspaniały perkusista Miłosz Pękala (Kwadrofonik, Mitch & Mitch, Hob Beats Percussion Group).
Materiał został zarejestrowany podczas nocnych sesji nagraniowych, w dysponujących niesamowitymi warunkami akustycznymi podziemiach kościoła pokamedulskiego na warszawskich Bielanach. W rolę inżyniera dźwięku wcielił się Sebastian Witkowski. (boltrecords)
Hubert Zemler (b. 1980 in Warsaw) musician, percussionist. Percussionist, bronze medalist at the Delphic Games in South Korea in 2009. Member of several independent bands originated in Warsaw. Over the years he has experimented with different music genres: improvisational music (Horny Trees, SzaZaZe, Kapacitron, Piętnastka), contemporary music (Arturas Bumsteinas, Zdzisław Piernik, Tadeusz Wielecki), world music (Ritmodelia, Calle Sol) and ambitious pop (The Saint Box, Incarnations, Frozen Bird, Babadag, Neurasja, Natu). Determined to pursue his own way, he created his own, original sound backed by unique sensitivity, ingenuity and exceptional technique.
His solo project consists in synthesis of musical search. The publishing house Lado ABC released the album “Moped” with one of his concerts.
It’s Hubert Zemler’s second solo album. In opposition to the fully improvised concert album Moped, this one is filled with pieces which are pre-composed to a much greater extent. The album also contains two compositions inspired by electronic music, particularly by works of the ensemble Suaves Figures (Piotr Kurek and Sylvia Monnier).
In these pieces, Hubert Zemler transcribed the electronically generated sounds to acoustic instruments, supported by an excellent percussionist Miłosz Pękała (Kwadrofonik, Mitch & Mitch, Hob Beats Percussion Group) playing the vibraphone.
The material was registered during night recording sessions in the basement of the Camaldolese church in the Bielany district of Warsaw – the place of amazing acoustics – with Sebastian Witkowski as a sound engineer. (boltrecords)
Just linked on http://rockandrollarchives.net/
OdpowiedzUsuńThanks a lot man. You have great articles in here (I understand a bit of Polish) :)