Album zawiera utwory na fortepian wykorzystany w nietypowy sposób. Jego struny pocierane są nylonowymi strunami i metalowymi przedmiotami oraz pobudzane smyczkami elektronicznymi (..),. Z jednej strony, przedstawione tu dźwięki eksplorują nowe sposoby gry na fortepianie i są w tym sensie "rozszerzonymi technikami gry", jako że opracowano je dla większości instrumentów w drugiej połowie XX wieku. Z drugiej strony, utwory te ograniczają się do wyselekcjonowanego materiału i stawiają następujące pytanie: w jakim stopniu sam materiał jest już kompozycją? Moim zdaniem, odpowiedź na to pytanie, która będzie raczej dwuznaczna, jest mniej interesująca niż konstatacja, że rozwój współczesnej muzyki został w znacznym stopniu zainspirowany muzyką elektroniczną. Wyraził już to Mario Bertoncini, Helmut Lachenmann wprowadził pojęcie "musique concrete instrumentale", zapętlona komponowana muzyka Philla Niblocka zainspirowana była interakcją pomiędzy jego Harleyem a buczącą ciężarówką wspinającą się po serpentynach Gór Skalistych. Niniejszy album to hołd dla muzyki elektronicznej, a wręcz dokument wysiłków zmierzających do opróżnienia zgentryfikowanego mebla i wystrzelenia go do czasów współczesnych. (Reinhold Friedl) (bocianrecords/boltrecords)
This CD presents compositions for piano using the instrument in an unorthodox way. The strings are bowed with nylon strings, stimulated by E-Bows, rubbed with metal, the keys' sound is examined as a corrugated surface and staccato rhythms are repeated in a narrow register. On the one hand, the pieces introduced here explore new ways of playing the piano. In this sense they are "enlarged playing techniques", as they have been developed for most instruments in the second half of the twentieth century. On the other hand, the works confine themselves to selected material and raise the question to what extent the material already is the composition. To me, it seems less interesting to answer this question, which can hardly be answered unambiguously than to observe that the development of the present music was substantially inspired by electronic music. Mario Bertoncini has expressed this, Helmut Lachenmann has introduced the concept of a "musique concrete instrumentale", Phill Niblocks' loop-like composed music was inspired by the interference between his Harley Davidson and a droning truck ascending the serpentines of the Rocky Mountains. The present CD is a homage to electronic music and moreover, it documents attempts to clear out a gentrified piece of furniture and technically, to catapult the piano into the present. (Reinhold Friedl) (bocianrecords/boltrecords)
.
OdpowiedzUsuńdo you have http://www.discogs.com/Various-Tapestry--And-Other-Lost-UK-Progressive-Bands-British-Radio-Sessions-1969-1971/release/5750712 ?
OdpowiedzUsuńSorry, no.
OdpowiedzUsuń