W dzisiejszych czasach trudno jest stworzyć coś oryginalnego, naprawdę nowego. Kiedy masz już za sobą takich tuzów jak: Faust, This Heat, Albert Ayer, Nurse With Wound, La Monte Young czy John Cage cóż można powiedzieć więcej. W naszym przypadku przestaliśmy kupować NOWĄ MUZYKĘ, a "rozejrzeliśmy się do tyłu"- tymi oto słowami VOLCANO THE BEAR określa swój własny punkt widzenia na fenomen zwany muzyką. Ciekawe i bardzo inspirujące jest to stwierdzenie, stawiające przed muzykiem bariery, a jednocześnie będące wyzwaniem, rodzajem bramy do "nowych przestrzeni". Z takim oto nastawieniem Nick Mott, Aaron Moore, Daniel Padden oraz Laurence Coleman pod sztandarem Volcano The Bear postanowili w 1995 roku przedstawić swoją własną doktrynę muzyczną. Panowie skoncentrowali się na wykreowaniu nowego kontekstu i kombinacji dźwięków, które wcześniej nie współgrały i nie wchodziły w związek ze sobą. Na potwierdzenie tych słów proponuję "przyjrzeć się" serii CDRów wydanych przez grupę własnymi siłami jaką VOLVCAN Rec. Słuchając tych materiałów ("Volseptor", "Volve", "Volvheat", "Volfur") można porównać je do erupcji wulkanicznej lawy. Porozciągane, rozimprowizowane utwory kumulują niesamowitą free energię, okraszoną wokalnymi przyśpiewami, wręcz surrealistycznymi chorałami! Uzupełnione trybalnymi rytmami, przygrywakami- eksplodują niesamowitym potencjałem energetycznym, wciągając słuchacza w swoje absurdalne historie i opowieści. Grupa, do stworzenia tych wulkanicznych bram, używa potężnego arsenału instrumentalnego- głównie akustycznego: dzwonków, piszczałek, perkusji, klarnetów, wszelkiego rodzaju "strunowców" oraz elektroniki: szyn analogowych i preparowanych pętli (taśm). Z punktu widzenia Volcano The Bear nie istnieje żadne ograniczenie w doborze instrumentów, co pozwala na maksymalną eksplorację spektrum muzycznego. Równocześnie pokrywa się to z drugim, ważnym (obok kontekstu) punktem w działalności kwartetu- ekspresją. Wystarczy zanurzyć się w ich mini-lp "Yak Folks Y'Are" (wydanym przez Pickled Egg Rec.'99), aby słowo ekspresja objawiło się w swojej pełni. (Marek Nawrot)
Volcano the Bear are an improvisational/experimental English band formed in Leicester in 1995. The group's members are Aaron Moore (drums, trumpet, vocals), Nick Mott (saxophone, guitar, vocals), Clarence Manuelo (tapes, electronics) and Daniel Padden (keyboards, guitar, clarinet, vocals). Although the principal roles of each member are as listed, the group use a large array of additional sound-making objects to create their music.
Their early work was characterized by theatrical live performances and unconventional recording methods; for example The One Burned Ma, their second full-length album, contains no tracks on which all four members appear. Having self-released a handful of cassettes and CD-Rs, they came to the attention of Steven Stapleton of Nurse With Wound, who revived his United Dairies imprint to release The Inhazer Decline, their first full-length album. However, a proposed collaboration with Nurse With Wound was not completed. They continued to release regular live CDRs on their own Volucan imprint, and later albums such as Five Hundred Boy Piano and much of The Idea Of Wood were performed live in the studio.
A hiatus in group activity occurred in the early part of the 2000s with Mott and Moore reviving their pre-Volcano the Bear unit Songs Of Norway. Manuelo created an album and EP as Earthtrumpet. Padden founded The One Ensemble Of Daniel Padden initially as a solo project, later expanded to a quartet, with Chris Hladowski and Aby Vulliamy (both of Nalle), and Peter Nicholson. This unit has subsequently issued its releases as "The One Ensemble", with Padden releasing an album in 2006 of his solo material under his own name. Padden has also played with the Glasgow Improvisers Orchestra.
Moore played drums on the 1999 L.P. Free Surf Music #1 by Alan Jenkins and The Thurston Lava Tube, drummed for The Nightingales for a while, and in 2005 formed the duo Dragon or Emperor with occasional VtB collaborator Stewart Brackley. He also released a solo album The Accidental on which Alex Neilson and Andrew Liles appear. He is currently a member of the Brooklyn band Freetime.
In early 2006 the band reconvened to release a double album Classic Erasmus Fusion to excellent reviews, and later that year released a live recording of their first performance as a full band in four years entitled Egg and Two Books. (wikipedia)
z całym szacunkiem, ale to tylko część albumu.
OdpowiedzUsuńcd1:
http://www.mediafire.com/download.php?4zb6kjuk4djjtx4
cd2:
http://www.mediafire.com/download.php?h7b0w2xuh2g5v31
zarąbista płyta! pozdrawiam
Zgadza się, zaprezentowałem próbkę. Dzięki za resztę, może ktoś skorzysta. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń